Obchodní podmínky
VOP – všeobecné obchodní podmínky
APARTMÁNY HRANIČNÁ
Účastníci smluvního vztahu:
a) Poskytovatel: Hotel Bedřichov s.r.o., obchodní společnost, se sídlem Praha 7, Letohradská
755/50, PSČ 170 00, IČ: 09588566, DIČ: CZ09588566, zapsaná v obchodním rejstříku, vedeném u
Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 338595 (dále jen „Poskytoval“), jako provozovatel
Apartmány Hraničná v Janov nad Nisou, 46811, CZ, Janov nad Nisou (Hrabětice) - Liberecký kraj.
b) Klient: fyzická či právnická osoba, jako zájemce o poskytnutí níže uvedených Služeb pro
Poskytovatele (dále jen „Objednatel“).
Předmětem těchto Všeobecných obchodních podmínek Poskytovatele, tj. společnosti Hotel Bedřichov
s.r.o. (dále jen „VOP“) je v souladu s ustanovením § 1751 č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění
pozdějších předpisů (dále jen „OZ“), úprava podmínek realizace ubytovacích a souvisejících služeb
v Apartmány Hraničná (dále jen „Služby“).
1. Smluvní vztah týkající se poskytnutí Služeb
Smluvní vztah týkající se ubytovacích a souvisejících služeb v Apartmány Hraničná (dále jen
„Smlouva“) je Klientem uzavřen těmito možnými způsoby:
a) písemnou smlouvou uzavřenou mezi Poskytovatelem a Klientem
nebo
b) na základě nabídky učiněné Poskytovatelem akceptované Klientem, s tím, že se za akceptaci
nabídky Poskytovatele ze strany Klienta pokládá mimo jiné její písemné přijetí Klientem (za
dostačující se pokládá i přijetí nabídky e-mailem) nebo úhrada jakékoli platby na zaplacení ceny
Služeb poskytovaných na základě nabídky Poskytovatele ze strany Klienta nebo započetím využití
Služeb poskytovaných na základě nabídky Poskytovatele ze strany Klienta,
nebo
c) na základě objednávky učiněné Klientem akceptované Poskytovatelem, s tím, že se za akceptaci
objednávky Klienta ze strany Poskytovatele pokládá její písemné přijetí Poskytovatelem (za
dostačující se pokládá i přijetí objednávky e-mailem) nebo zahájení poskytování Služeb na základě
objednávky Klienta ze strany Poskytovatele,
nebo
d) přímo na místě v Apartmány Hraničná, a to umožněním poskytování Služeb ze strany
Poskytovatele a zároveň (i) uhrazením jakékoli platby na zaplacení ceny Služeb nebo (ii)
započetím využití Služeb ze strany Klienta.
Poskytovatel není povinen poskytnout Klientovi jakékoli Služby ani plnit jakékoli povinnosti vůči
Klientovi před uzavřením Smlouvy.
Poskytovatel není povinen, a to, aniž by k tomu musel sdělovat jakékoli důvody, akceptovat
objednávku Klienta.
VOP jsou nedílnou součástí všech ujednání mezi Poskytovatelem a Klientem týkajících se Služeb,
pokud nejsou vztahy Poskytovatele a Klienta upraveny Smlouvou jinak. Uzavřením Smlouvy Klient
potvrzuje, že se seznámil s těmito VOP a dalšími podmínkami ubytování v Apartmány Hraničná a
uznává následující VOP za závazné pro všechna plnění související s předmětem VOP.
2. Ceny za Služby
Orientační ceny ubytování a případných dalších služeb jsou uvedeny v prezentačních materiálech
Poskytovatele (internetové stránky, prospekty apod.).
Pro Klienta, jako zákazníka je však závazná ta cena Služeb, která je uvedena v ubytovacím poukazu
(dále jen „Voucher“), který je Objednateli zaslán Poskytovatelem elektronickou poštou (e-mailem). Pro
rozsah smluvně sjednaných Služeb a cen je závazný jejich rozpis ve Voucheru.
3. Zrušení pobytu či změna jeho podmínek Poskytovatelem
Poskytovatel je oprávněn v případech, které nemůže ovlivnit (např. zásah vyšší moci), změnit
dohodnuté podmínky pobytu, případně pobyt bez náhrady a jakékoliv finanční kompenzace pro
Klienta zrušit.
4. Zrušení pobytu Klientem
Klient je oprávněn zrušit pobyt na základě Smlouvy (uzavřené jakýmkoli ze způsobů uvedených v
bodu 1. těchto VOP) kdykoliv před sjednaným počátkem ubytování, a to výlučně za níže uvedených
podmínek. Zrušení pobytu vyžaduje písemnou elektronickou podobu (e-mail odeslaný Klientem na e-
mailovou adresu Poskytovatele info@apartmányhranicna.cz s doručenkou dokládající jeho doručení).
Rozhodující pro určení doby zrušení pobytu je datum a čas odeslání e-mailu.
Pokud ze Smlouvy či z těchto VOP nevyplývá výslovně jinak, tak je Klient povinen uhradit za zrušení
pobytu na základě Smlouvy ve prospěch Poskytovatele storno poplatek. Storno poplatky jsou
upraveny Poskytovatelem a oznámeny Klientovi spolu se zasláním Voucheru a řídí se příslušnou
Smlouvou, případně zvláštní cenovou nabídkou Poskytovatele vztahující se k příslušné Smlouvě.
Pokud Poskytovatel nestanoví v rámci konkrétní Smlouvy jinak, tak jsou podmínky při zrušení pobytu
ze strany Klienta tyto:
- při zrušení pobytu Klientem 14 dní před sjednaným počátkem ubytování a později – storno
poplatek ve výši 100 % z ceny objednaných Služeb,
- při ubytování sjednaném s nevratnou zvýhodněnou sazbou ceny Služeb – nevratné storno v plné
výši platby za rezervaci při zrušení pobytu Klientem, k němuž dojde kdykoli po uhrazení platby za
rezervaci,
- při nezahájení pobytu Klientem (Klient nenastoupí na pobyt) – storno poplatek ve výši 100 % z
ceny objednaných Služeb.
U skupin (ubytování ve třech pokojích a více) platí zvláštní storno podmínky, které jsou nedílnou
součástí Smlouvy uzavírané pro skupinové zákazníky. Nabídku týkající se ubytování pro skupinové
zákazníky zasílá Apartmány Hraničná, resp. Poskytovatel na základě písemné poptávky ubytování ve
třech a více pokojích.
Poskytovatel nebude účtovat Klientovi výše uvedené storno poplatky, pokud Klient nemohl čerpat
sjednané služby z těchto důvodů: úmrtí v rodině Klienta, hospitalizace Klienta nebo člena jeho rodiny,
vážné onemocnění Klienta, povolávací rozkaz týkající se Klienta, živelná pohroma, to vše, pokud
uvedená okolnost zcela brání využití Služeb. Výše uvedené skutečnosti je Klient povinen doložit
Poskytovateli písemným dokladem nejpozději do 3 dnů od jejich vzniku a zároveň nejpozději _ dní
před sjednaným počátkem ubytování.
5. Platnost
Tyto VOP jsou nedílnou součástí Smlouvy a též nabídky Služeb od Poskytovatele, objednávky Služeb
od Klienta a Voucheru (ubytovacího poukazu). Pro skupinové pobyty mohou být sjednány jiné
podmínky poskytování Služeb.
6. Platební podmínky
Klient je povinen uhradit cenu za Služby poskytnuté ze strany Poskytovatele, jež jsou specifikovány ve
Smlouvě včetně těch, které byly objednány dodatečně. Klient se zavazuje předem poskytnout
Poskytovateli zálohovou platbu ve výši 100 % z celkové ceny Služeb v termínu splatnosti stanoveném
podle Smlouvy. Nebude-li záloha Klientem uhrazena ve sjednané výši a určeném termínu, vyhrazuje si
Poskytovatel právo zrušit sjednanou rezervaci, tj. od Smlouvy odstoupit a není povinen Klientovi
Služby ani z části poskytnout.
Standardně je cena za Služby hrazena Klientem vždy v plné výši předem, a to převodem na účet
Poskytovatele (včetně úhrady platební kartou) nebo prostřednictvím platební brány nebo
prostřednictvím třetí strany (zprostředkovatele ubytování – například Booking.com). Platba je
považována za uskutečněnou až v okamžiku, kdy je připsána na účet Poskytovatele, jenž je uveden
na daňovém dokladu (faktura). Po dohodě s Poskytovatelem má Klient možnost zaplatit cenu za
poskytnuté Služby hotově či platební kartou.
Dostane-li se Klient do prodlení s úhradou platby za poskytnuté Služby, má Poskytovatel právo
uplatnit po Klientovi vedle zaplacení dlužné částky také nárok na zaplacení smluvní pokuty ve výši 0,1
% z dlužné částky za každý započatý den prodlení počínaje prvním dnem následujícím po dni
splatnosti daňového dokladu (faktury) až do úplného zaplacení dlužné částky a Klient je povinen tuto
smluvní pokutu Poskytovateli uhradit.
Klientovi vzniká nárok na vrácení plateb uhrazených z jeho strany na zaplacení ceny Služeb pouze
v případech výslovně uvedených v těchto VOP a v kogentních ustanoveních právních předpisů.
V případě, že již byla ze strany Klienta alespoň částečně uhrazena cena jím objednaných Služeb a
následně dojde k naplnění a ze strany Klienta k řádnému prokázání některého z výše vymezených
důvodů pro vrácení ceny Služeb, Poskytovatel vrátí Klientovi platby, které byly z jeho strany
poskytnuty na úhradu cenu Služeb, na jejichž vrácení vznikne Klientovi nárok, a to:
a) převodem na bankovní účet, ze kterého Poskytovatel příslušnou platbu obdržel,
nebo
b) převodem na bankovní účet platební karty, jejímž prostřednictvím byla Poskytovateli příslušná
platba uhrazena, a to za předpokladu, že Služby byly objednány prostřednictvím rezervačního
formuláře na webových stránkách www.apartmanyhranicna.cz
nebo
c) jiným způsobem, na kterém se Poskytovatel a Klient dohodnou.
7. Reklamace
Reklamaci Služeb poskytnutých Poskytovatelem je Klient povinen uplatnit u osoby, jež podle Smlouvy
za Poskytovatele řeší záležitosti související s poskytnutím Služeb podle Smlouvy, bezodkladně po
zjištění nedostatků v místě jejich poskytnutí, tj. přímo v Apartmány Hraničná, jako provozovně
Poskytovatele, příp. v písemné (elektronické) formě. Nebude-li ze strany Klienta reklamace uplatněna
bez zbytečného odkladu, nemůže být jím uplatněná reklamace následně uznána.
8. Jurisdikce a ochrana spotřebitele
Klient je oprávněn podat návrh na mimosoudní řešení sporu s Poskytovatelem týkajícího se poskytnutí
Služeb mezi k určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je:
Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát – oddělení ADR
Štěpánská 567/15
120 00 Praha 2, Nové Město
e-mail: adr@coi.cz
web: https://adr.coi.cz
Česká obchodní inspekce je dozorovým orgánem vykonávajícím dohled nad ochranou spotřebitele,
postupujícím podle zákona č. 64/1986 Sb., o České obchodní inspekci, ve znění pozdějších předpisů,
a dalších právních předpisů. Internetová stránka České obchodní inspekce je www.coi.cz.
V souladu s ustanovením § 1837 písm. j) OZ Klientovi (ubytovanému) jako spotřebiteli nevzniká právo
na odstoupení od smlouvy o ubytování (tj. od Smlouvy), pokud ubytovací zařízení (Apartmány
Hraničná, resp. Poskytovatel) poskytuje plnění k určitému datu nebo v určitém období.
9. Ostatní ujednání
Není-li Poskytovatel při vynaložení přiměřeného úsilí schopen dostát sjednaným podmínkám
poskytnutí Služeb v důsledku zásahu vyšší moci, má bez dalšího právo od Smlouvy odstoupit, popř.
podmínky poskytování Služeb podle Smlouvy přiměřeně změnit. Vyšší mocí se rozumí zejména válka,
mobilizace, vnitřní nepokoje, konfiskace, stávka, výluka, poškození hotelu a jeho zařízení následkem
živelných pohrom či při vnitřních nepokojích, vývozní a dovozní omezení, exploze, epidemie, provozní
a dopravní narušení, nařízení a zásahy ze strany orgánů veřejné správy, omezení vyplývajících
z právních předpisů, neudělení příslušného povolení, nedostatek materiálu, surovin či jiných zdrojů,
včetně lidských zdrojů a pracovních sil zapříčiněný z jakýchkoli jiných důvodů než v důsledku porušení
povinností Poskytovatele; v případě zásahu vyšší moci není Objednavatel oprávněn uplatňovat vůči
Poskytovateli nároky na jakékoli sankce či jiné obdobné nároky.
Maximální celková výše náhrady škod, kterou bude povinen Poskytovatel uhradit ve prospěch Klienta
a/nebo dalších osob v případě porušení povinností Poskytovatele podle Smlouvy a/nebo těchto VOP
a/nebo právních předpisů činí 50 % z ceny Služeb sjednané podle příslušné Smlouvy, k níž se
porušení povinností vztahuje, která bude řádně a včas uhrazena Klientem ve prospěch Poskytovatele,
s tím, že uzavřením Smlouvy se Klient práva na náhradu škody v části přesahující tuto částku v plném
rozsahu vzdává.
Za Poskytovatele je oprávněna vykonávat práva a plnit povinnosti podle Smlouvy a těchto VOP osoba,
která je Poskytovatelem pověřena správou Apartmány Hraničná.
Klient zajistí, že povinnosti Klienta uvedené v těchto VOP budou plnit též všechny osoby čerpající
Služby na základě Smlouvy uzavřené mezi Poskytovatelem a Klientem.
Klient souhlasí s tím, aby Poskytovatele v souladu se zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování
osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů, zpracovával, dále poskytoval třetím osobám a
archivoval jeho osobní údaje, a to v rozsahu nezbytném pro plnění práv a povinností podle Smlouvy,
těchto VOP a právních předpisů. Klient zajistí, že obdobný souhlas pro nakládání s jejich osobními
údaji vyslovují též všechny osoby čerpající Služby na základě Smlouvy uzavřené mezi
Poskytovatelem a Klientem.
Poskytovatel a Klient jsou oprávněni učinit oznámení podle Smlouvy a/nebo těchto VOP těmito
jednotlivými způsoby:
a) písemně doporučeným dopisem odeslaným druhé smluvní straně
nebo
b) písemně osobním předáním druhé smluvní straně
nebo
c) písemně datovou zprávou odeslanou do datové schránky druhé smluvní strany
nebo
d) e-mailem.
V případě učinění oznámení ze strany Klienta způsobem uvedeným v ustanovení písm. d) shora, je
Klient povinen nejpozději následující pracovní den po učinění oznámení učinit též písemné oznámení
způsobem uvedeným v ustanovení písm. a) nebo písm. b) nebo písm. c) shora.
Právní vztahy Poskytovatele a Klienta vyplývající ze Smlouvy a vztahy neupravené v VOP se řídí
právním řádem České republiky a právními předpisy platnými a účinnými na území České republiky, a
to zejména příslušnými ustanoveními OZ s tím, že se vylučuje v maximálním možném rozsahu
aplikaci ustanovení § 1740 odst. 3, § 1765, § 1793, § 1980, § 2327 a § 2330 OZ na právní vztahy
vyplývající ze Smluv a též, že se vylučuje aplikace ustanovení § 1978 odst. 2 OZ na právní vztahy
vyplývající ze Smluv, tj. na tom, že marné uplynutí dodatečné lhůty k plnění, poskytnuté s tím, že tato
lhůta již nebude prodloužena, nemá za následek automatické odstoupení od Smlouvy.
Případné soudní spory mezi Poskytovatelem a Klientem vzniklé ze Smlouvy budou projednány a
rozhodovány soudy na území České republiky s tím, že věc projedná a rozhodne věcně a místně
příslušný soud.
Pokud se jakékoliv ustanovení těchto VOP stane nebo bude určeno jako neplatné nebo nevynutitelné,
pak taková neplatnost nebo nevynutitelnost neovlivní platnost nebo vynutitelnost zbylých ustanovení
těchto VOP.
Tyto VOP nabývají platnosti a účinnosti níže uvedeným dnem.
V Praze, dne 19. února 2025
Hotel Bedřichov s.r.o.